Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

2019-02-27   |   by admin

A könyv tartalma:

Gyenge Zsolt - Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

Letöltés Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete könyvet pdf, epub és mobi

Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete.pdf
Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete.epub
Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete.mobi


A könyv részletei Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

Töltse le az ingyenes PDF Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete fájlt. Töltsön le több ezer ebook-ot, könyvet, regényt EPUB, MOBI formátumban, PDF-t ingyenesen és regisztráció nélkül a honlapunkon. Honlapunk egy ingyenes blog, amely lehetővé teszi ingyenes pdf-könyvek, digitális könyv letöltését, minden pdf-könyvet ingyenesen. Általában ez a könyv 10,00 EUR-t fizetett. Itt ingyenesen letöltheti ezt a könyvet PDF formátumban anélkül, hogy többet kellene költenie. A Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete PDF letöltéséhez ingyenesen kattintson az alábbi letöltési linkre.

Könyv Összegzés Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete (pdf, epub és mobi)

Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete leírása

Vissza a filmekhez! – ebben a rövid, jelmondatszerű felszólításban ragadható meg Gyenge Zsolt könyvének fő célkitűzése. Méghozzá vissza a filmek (vizuális) tapasztalatához. „A sok szimbólumot, kódot, narratív struktúrát, ideológiát és műfajt azonosító és tárgyaló elemzés erdejében ugyanis – írja a szerző a Bevezetésben – mintha elfelejtkeztünk volna a vizualitásról.” Mindehhez a fenomenológiai filmelemzés elméletén keresztül vezet az út, vagyis egy olyan elmélet útján, amely a dolgok naiv, természetes, reflektálatlan percepciójához igyekszik visszatérni. Márpedig a filmben, a filmnézés során elsődlegesen a világ számunkra való „dolgai”, vagyis a mindennapi élettapasztalatok segítségével tájékozódunk. Egy ilyen módszer a reflektív tudományosság ellen érvel – a fenomenológia elmélete azonban nem tartozik az egyszerű olvasmányok közé. Nincs ebben ellentmondás? Nos, ha van, az feltétlenül termékenynek mondható, amelyet e könyv első, elméleti fejezetei bizonyítanak. A látszólagos ellentmondás másik feloldása pedig a további, elemző fejezetekben rejlik, amelyekben a szerző fenomenológiai megközelítését, elemzésmódját konkrét filmekre, életművekre és a film különböző megnyilvánulási formáira alkalmazza, nevezetesen Abbas Kiarostamira, Roy Anderssonra és a videóművészetre. A könyvben kidolgozott fenomenológiai filmelemzés elmélete ezen a módon is eljut a „dolgokhoz” – az olvasó pedig egy igen meggyőző elemzői attitűd megismerésétől az elemzett „dolgok” jobb megismeréséhez. Azaz: vissza a filmekhez.

Leave Your Comment